Publicaties van het Netwerk Leerproblemen Vlaanderen(en de voormalige Stichting Leerproblemen Vlaanderen):
- Ghesquière P., Desoete A. & Andries C. (Eds.) (2014), Zorg dragen voor kinderen en jongeren met leerproblemen. Handvatten voor goede praktijk. Leuven: Acco
- Desoete, A., Andries, C., & Ghesquière, P. (red.). (2009).
Leerproblemen evidence-based voorspellen, onderkennen en aanpakken. Bijdragen uit onderzoek.
Leuven: Acco.
- Ghesquière, P., Schellekens, L., & Ruijssenaars, W. (2003).
Scholen met zorg. Goede praktijkvoorbeelden in de zorg voor leerlingen met leerproblemen.
Leuven/Leusden: Acco.
- Ruijssenaars, A. J. J. M., & Ghesquière, P. (red.). (2002).
Dyslexie en Dyscalculie: ernstige problemen in het leren lezen en rekenen. Recente ontwikkelingen in onderkenning en aanpak .
Leuven/Leusden: Acco.
- Ruijssenaars, A. J. J. M., & Ghesquière, P. (red.). (1999).
Neuropsychologische aspecten van problemen op school .
Leuven/Amersfoort: Acco.
- Ghesquière, P., & Ruijssenaars, A. J. J. M. (red.). (1998).
Ernstige leer- en gedragsproblemen op school: bijdragen uit onderzoek en praktijk .
Leuven/Amersfoort: Acco.
- Ghesquière, P., & Ruijssenaars, A. J. J. M. (red.). (1997).
Leerproblemen in het middelbaar onderwijs .
Leuven/Amersfoort: Acco.
- Ruijssenaars, A.J.J.M. & Hamers, J.H.M. (red.) (1993).
Leerproblemen op school. Lees- en spellingproblemen. Praktijk en onderzoek.
Leuven/Amersfoort: Acco.
- Ruijssenaars, A.J.J.M. & Hamers, J.H.M. (red.) (1992).
Leerproblemen op school. Rekenen als probleem. Praktijk en onderzoek.
Leuven/Amersfoort: Acco.
- Ruijssenaars, A.J.J.M. & Hamers, J.H.M. (red.) (1992).
Leerproblemen op school. Emotionele problemen. Praktijk, theorie en onderzoek.
Leuven/Amersfoort: Acco.
- Ruijssenaars, A.J.J.M. & Hamers, J.H.M. (red.) (1989).
Dyslexie. Ernstige lees- en spellingproblemen. Een overzicht van theorie en praktijk.
Leuven/Amersfoort: Acco.
|